الأحد، 26 فبراير 2012

امر واقع الحلقة 10



الحلقة10 
تانى يوم الصبح 
مالك ياشهد صاحية بدرى كدة النهاردة انتى عندك جامعة
لا ياماما بس قولت اقوم اذكر شوية لحسن اليومين الفاتو دول انا مذكرتش خالص 
طيب ياحبيبتى ربنا يوفقك لو عوزتى اىحاجة اندهى عليا 
حاضر ياماما اة ماما اناهروح ابيت عند سارة النهاردة 
لية بس
عشان انتى عارفة اننا متعودين نذكر سوا 
طب ماتيجى هى 
لا مش هتعرف عشان انتى عارفةانها اعد مع مامتها لوحدها ومابتسبهاش بذان بعد ماباباها توفى 
طيب ياشهد تكلمنى وتطمنينى عليكى 
حاضر ياماما 
شهد مضايقة جدا انا اى الانا عملتو دة انا اول مرة اكدب على ماما من غير ما كون راحةاقابل يامن يارب استر لوحدك عارف انى مش بعمل حاجة غلط 
عدى الوقت وشهد قلقانة ومش عارفة تتملك اعصابها وفى توتر وبتدعى ربنا ان الموضوع دة يكون خير عشان تقدر تساعد يامن 
وقبل المعاد بنص ساعة تلفون شهد يجيلو رسالة من يامن 
انااسف على كل الفات متخيلتش ابدا انناممكن نوصل لهنا اناعارف انى ظلمك معايا بس ارجوكى سامحينى ياشهد 
هويقصد اى بالكلام دة والحاجة الوحيدة الجت فى دماغها ان يامن فعلا خانها وقبل ماتشرع فى تفكيرها السلبى كانت امل وصلت وبترنلها نزلت شهد مع امل وهى فى قمة الرعب والخوف لحد لم وصلو الحفلة 
اى يابنتى انتى قلقانة كدة لية
لا ابدا امل اوعى 
والله مفيش الى فى دماغك دة خالص يلا عشان نلبس اليونى فورم ونبدا 
راحت شهد مع امل وهى مطمنة الى حد ما لم لقت الحفلة كلها ناس محترمة وشاف ا ن فى بنات واولاد كتير هناك بيشتغلو زيهم 
عدت الحفلة على خيروهم فى طريق البيت 
هااا بقا اى رايك 
بجد ياامل انا مبسوطة جدا الحفلة طلعت محترمة وزى ماقولتى بالظبط 
مش قولتلك ياحبيبتى وماصدقتنيش 
فعلا انا متشكرها اواااااااااااااى ليكى انتى متعرفيش انتى عملتى معايا خدمة عممرى ماهنساها ابدا 
اى ياتوتا الكلام الكبير دة عادى يعنى الصحاب لبعض برضو
بس انتىطلعتى غير مابيحكو عنك خالص 
لية بيقولوا اى 
مش مهم خلاص 
لا بجد والله لتقولى مش هزعل 
يعنى انك بنت مش كويسة وكدة يعنى 
ههههههه اة اناعارفة بس هم ميعرفوش حاجةعن حياتى انا ياشهد ولدى وولدتى توفوا وانا صغيرة واناعايشة عن خالتو وهى مقصرتش بس هى عندها بنات واكيد فلوسها هم اولى بيها وانافكرت انى اشتغل واصرف على نفسى وواحد زميلى من الجامعةهو العرض الشغل دة عليا فى الاول كنت خايفة زيك بعدين اتجرئت وقولت لنفسى هى موتها اواكتر ورحت ولقيت الموضوع زىماشوفتى كدة 
انتى بنت طيبة اوى ياامل 
ربنا يخليكى انتىهتروحىفين دلوقتى 
مش عارفة انا مش هينفع اروح هبات عند واحدة صاحبتى 
طب تعالى اوصلك 
وصلت امل شهد عند سارة الشهد كانت مفهماها انها هتكون فى فرح وهتصلع منه على عندها عشان تذكر طول اليل كانت شهد فىقمة السعادة انها هتقدر تساعد يامن واخيرا هتعرف منه كل حاجة بس يفضل سؤالها هل هى فعلا هتقدر تسامحو على الخيانة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق