الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة10

الو 
الو ياميرة 
ازيك ياسلام 
الحمدالله ياستى فينك من زمان بقالك اسابيع مش باينة ولا ليكى اثر لدرجة دى موضوع ارتباطنا بيضايقك ياميرة 
لا ابدا ياسلام مشاكل والله 
قوليلى فى اى وانا هساعدك واقف جمبك واشركينى فى حياتك يااميرة 
اسلام انا بجد مش عارفة اتكلم دلوقتى نتكلم بعدين ممكن 
ماشى ياميرة بس ياريت بعدين دى ماتكونش بعد سنة سلام 
سلام بليز يااسلام متزعلش منى 
لا مش زعلان خدى بالك على نفسك 
حاضر وانت كمان سلام 
اميرة تسنيم تعالو يابنات
فى اى ياطنط سما 
تعالو ياحبيبى شوفوا انا اشتريت اى هى فين شذى حد ينادى عليها تسنيم لو سمحتى 
حاضر تروح تسنيم على اوضة شذى وتفتح الباب تلاقى شذى بتشرب مخدرات تنصدم شذى اى دة انتى بتعملى اى 
شذذى تشدها جواة الاوضة فى اى انتى معلية صوتك كدة لية حد يسمعك 
اى اصلا الانتى بتعملى دة انتى اتجننتى 
انتى مالك اصلا وبعدين بتدخلى من غير ما تخبطى لية من الواضح ان اهلك معلموكيش التربية 
تسنيم تبصلها كدة فى اسغرب ودموعها تنزل من عيونها لم ذكرت شذى اهلها بطريقة مش كويسة على فكرة انا اهلى اللحمدالله ربونى احسن تربية على الاقل مش مدمنة ولا بتعت سهرات وكل فارغ وتجرى تسنيم على اوضتها 
تسنيم تسنيم مالك 
فى اىياشذى تسنيم مالها 
مافيش مافيش ياماما مش عارفة مالها 
اميرة تدخل على تسنيم وهى منهارة مالك ياتسنيم فى اى ياحبيتى 
تخيلى السافلة دى بتقول ان ماما وبابا معرفوش يرونا تخيلى ياميرة انا مش طايقة اعد فى البيت دة ثانية احدة ارجوكى عايزة امشى ارجوكى 
استهدى بالله استهدى بالله ياحبيبتى وقوليلى بس فى اى مالك ولية شذى قالت كدة 
اميرة انا عايزة امشى ارجوكى بقا 
تقطعهم طنط سما وشذى فى اوضتهم 
فى اى ياتسنيم مالك شذى قالت ان محصلش حاجة 
لا بس تسنيم قالتلى ان شذى غلطت فى ماما وبابا 
انااااااااااااا ابدا انا عمرى ماتكلم عن اى حد وحش دى مش اخلاقى اصلا ولا اسلوبى 
يعنى تسنيم كدابة 
لا ياميرة كحدش قال كدة بس انا مش عايزة اقول بقا الكلام الشذى قالتهولى 
قالت اى انا بقا عايزة اعرف
بلاش عشان تسنيم زى بنتنا برضو
اميرة فى تعجب واستغرب اى فى اى 
يوصل عمهم فى الحظة دى وينضم لتجمع 
تسنيم ياميرة بتشرب مخدرات وشذى ظبتهم معاها 
اميرة بكل ثقة الكلام دة مش حقيقى وشذى كدابة 
لا انا مش كدابة ولو مش مصدقنى فتشى شنطة اختك 
اخرسى اخرسى انتى منتافقة وكدابة مش كفاية غلطى فى اهلنا كمان عايزة تتبلى عليا حسبى الله ونعم الوكيل فيكى حسبى الله ونعم الوكيل فيكى 
بسسسسسسسس كلكو اخرسو تسنيم ورينى شنطتك 
لا طبعا انا محدش يفتش حاجتى 
لا ياعمو محدش يللمس حاجاتنا احنا مش بتوع الكلام دة والحمدالله متربين كويس
يعنى بنتى بقا مش متربية ياانسة اميرة 
انا مقولتش كدة ياطنط سما انا بتكلم عننا ودى مش اخلاقنا 
وفى وسط الحظات المشدودة والصعبة والمشدات الكلامية بين الطرفين
عمها يسحب الشنطة عافية ويفتحها

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق