الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة13

تانى يوم الصبح
اتفضل الاورق المتاخرة اىيافندام 
شكررا ليندا 
اة فى بنت مستنايا حاضرتك جوة من الصبح 
بنت ظ اسمها اى مين دى 
مش عارفة يافندام قالتلى انها تقربلك 
امممممممم طيب 
يدخل مكتبو خير فى حاجة 
الحمدالله ياعمو لسة عايشن وكويسين وربنا وقف جمبنا 
طيب ياستى فى حاجة بقا 
ايوة طبعا فى 
اى 
الفلوس الخدها منى لو سمحت ياعمو بعد اذنك دى فلوسى انا وتسنيم واحنا محتاجنها لو سمحت انا شايفة الشغل ماش كويس اهو يعنى مع حاضرتك سيولة تقدر تسدد بيها
ههههههههههه فولس اى ياماما الانتى بتتكلمى عنها انتى جى ترمى الناس بالباطل
اميرة تتجمد فى مكانة من الكلمة نعم ا100 الف الخدهم منى فلوس اى كدة كتير بجد اتقى ربنا انت عندك بنت خاف من ربنا انت اى الظلم الانت فية دة والجبروت دة 
احترمى نفسك انتى جى تهزقينى فى مكتبى بس الغلط مش عليكى الغلط على الستقبلك اصلا اتفضل برة وفلوس انسى مالكيش حاجة عندى 
ارحمو من فى الارض يرحمكو من فى السما اتقى ربنا حرام عليك مش كفاية افترتو علينا وطرت وفى نص اليل دة ميرضيش ربنا 
يلا برة وراي شغل ومش فاضى للكلام الفاضى دة 
انا ماشية يااستاذ يامحترم بس قبل مامشى هقولك كلمتين (( كما تدين تدااااان )) 
وتطلع اميرة من المكتيب وهى متعصبة جدا ومش شايفة قدمها اصلا وتستغفر ربنا وتحسبن على عمها المفترى الجبار وتفكر هتعمل اى دلوقتى 
توصل للبيت 
هااااا خير ياميرة فى اى الحصل عسى خيرا 
الحمدالله كل اليجبو ربنا خير ياطنط سعاد 
بس شكلك مش مبسوطة 
لا خالص تخيلى النصاب الحرامى يقولى مالكيش فلوس عندى ويطردنى من مكتبو تانى ربنا ينتقم منة شر انتقام 
طنط سعدا تطبطب على كتف اميرة ويحسوا انا الله غافل ربِّ إنّي قد مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَأَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ متقلقيش ياميرة ربنا مش غافل ربنا عارف هم عملو اى وهيجو الظلمين بالظلمين 
وتعم بالله اميرة فى لحظة حقيقة تحضن طنط سعاد بجد انتى فاكرتنى بامى الله يرحمها كانت دايما تسمعنى كلام ربنا عشان اهدى وارتاح والحمدالله ربنا عوضنى بيكى ياطنط 
وانا كمان ياميرة ربنا عوضنى بيكى انتى وتسنيم انا اتحرمت من الخلفة واتجوزت مرة واحدة فى حياتى ولم عرف انى مش بخلف انفصلنا ومن وقتها ماتجوزتش تانى 
ربنا يجركى خير يارب ويعدك ويرزقك حياة اسعد من التمنتيها
وتعدى الايام وتمر وعموهم النصاب واهلو ضميرهم مات ولا فاكرو حتى يسالو عليهم مرة واحدة وعايشين حياتهم وتسنيم واميرة اعدين عند الست الطيبة وعايششن حياة سعيدة عندها وحسو ان ربنا عوضهم بام تانية تسهر على راحيتهم وتكون جمبهم 
الو 
الو اسلام ازيك
الحمدالله
مالك ياسلام فى اى 
مفيش على مافتمكرتى ياميرة الحمدالله انك فاكرة اسمى اصلا 
اسلام انا وحياة ربنا كنت فى مشاكل مقدرش اوصفها ارجوك متزعلش
انا قولتلك الف مرة اشركينى فى حياتك عارفين كل حاجة انا جمبك على طول انتى الكنت مصرة تبعدينى عنك دايما مش عارف لية 
معلش ياسلام ممكن بلاش عتاب ارجوك انا لم صدقت ارتاحت وبعدين نتكلم بقا فى الموضع الهمم
موضوع اى يسكت اسلام سكته مفهومة انة فهم وهيطير من الفرحة 
الخطوبة ياسلام ولا رجعت فى كلامك 
رجعت اى لا مفيش الكلام دة اجى اكلم عمك يعنى 
عمى ؟؟ لا هتيجى تكلم حد تانى 
حد ؟ مين 
حد بقا ولى امر دلوقتى وبقا ياخد بالو منى اكتر من اهلى لحد لم ننزل مصر وتيجى تطلب ايدى رسمى من خالتو 
انا مش فاهم حاجة بس لم اشوفك فهمينى لانى مش عايز اسال واضيع حلوة الحظة دى واميرة مبسوطة جدا تتفاجا بتسنيم داخلة عليها فى قمة الغضب والانزعاج 
انتى ازاى متقولليش ازاى ؟؟؟
اميرة فى اى مين دى 
معلش ياسلام مع السلامة دلوقتى سلام 
فى اى ياتسنيم 
بقا كنتى عارفة ومقالتيش انتى اختى ولا حد تانى انتى ازى ماتقوليش

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق