الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة 2


الحلقة 2 القصة اسمها اميرة 
يعدى اليل ويجى النهار وتستقبلهم العايلة بنفس الحب والسلام 
صباح الخير ياطنط سما 
صباح الورد ياحبيبتى انتى لبسة لية راحة فى حتة 
ايوة هنزل اشوف نظام البعثة اى وابدء بقا
طيب حبيبتى تسينم هتفضل هنا معايا
ايوة بعد اذنك لو مش يضايقك 
لالا عيب تقولى كدة دى هتسلينى خالص
تنطلق اميرة عشان تشوف البعثة بتاعتها وتصل 
سلامو عليكم 
وعليكم السلام اى خدمة يافندام 
اة انا اسمى امير امجد من القاهرة لسة واصلة امبارح عشان البعثة بتاعت الجامعة 
تمام اهلا وسهلا بيكى شرفتينا اتفضلى الاستاذ مدددحت هيقابل بعد دقايق 
تمام شكرا 
واميرة تنتظر تتفاجى بروئية شخص كان ابعد من الخيال انها تشوفو
اميرة مش معقول انتى بتعملى اى هنا
اسلام ؟؟؟ ازيك انت بتعمل اى هنا
انا شغال هنا انتى نسيتى لم اخرجت جيت هنا فى المؤسسة 
الف مبروك انا جاية عشان بعثة الجامعة 
برافو عليكى ياميرة طول عمرك متفوقة انتى اعدى مع مين هنا
اعد مع عمو وتسنيم معايا 
اممممم انا فرحان اواى لاانى شوفتك اعتقد هنقابل بعض كتير هنا 
وانا كمان ايوة طبعا 
وحشتنى فعلا 
ترتبك اميرة وقبل ما ترد تقطعهم السكرتيرة الانسة اميرة امجد 
ايوة انا 
اتفضلى دكتور مدجت مستناكى 
عن اذنك ياسلام 
مع السلامة ياميرة خلينى اشوفك 
تتجة اميرة الى الدكتور وهى محتارة جدا ومرتبكة ومش عارفة هى خايفة من المقابلة ولا خايفة من اى ومتفاجاة جدا من شوفت اسلام ومش قادرة تصدق ان بعد الوقت دة تيجى هنا وتشوفوا مش معقول القدر بيجمعهم ولا الصدف ولا دة مجرد لقاء عادى وفى الوقت الكانت اميرة بتجى االمقابلة 
نترجع لمنزل العم 
صباح الخير طنط سما 
صباح الخير ياتسنيمو حبيبتى 
هى امير نزلت ولا اى 
اة ياروحى وشذى ف الجامعة وعم وفى الشغل ومافيش غير انا وانتى 
اة تمام طب انا هفضل فى الاوضة لحد لم اميرة ترجع 
ازاى بقا لاطبعا تعالى اتفرجى على التلفزيون وعايشى حياتك البيت بيتك ياتسنيم اى عيب كدة هزعل منك 
تبتسم تسنيم شكرا اوى وتعد تتفرج على التلفزيون 
يوة ا ى الارف دة مش معقول كدة خالص
تروح تسنيم تشوف فى اى فى اى اطنط سما 
شذى دى مقرفة اى دة الاوضة تضرب تقلب مش معقول كدة بجد انا زهقت منها خالص انا هبهدلها وهمسح بيها الارض مش تنظف الاوضة كدة وتحط كل حاجة فى مكانها 
معلش ياطنط سما مش تزعلى انا هروقها 
لالالالالالالا مش معقول خالص ياحبيبتى عيب 
لا عادى دى زى اميرة يعنى 
طيب ياحبيبى ربنا يخليكو لبعض 
اةة ولم تخلصى ياسنتيم ممكن تيجى تساعدينى فى المطبخ 
اة طبعا حاضر 
يعدى الوقت وترجع شذى وعموهم واميرة ويجتمع الجميع على الغدا 
انا بقا عملتلكو شوية محشى تاكلو صوابعكو ورهم 
ربنا يخليكى ياطنط سما مكن شفى داعى تتعبى نفسك 
ازاى بقا دنتو ولادى 
ها ياميرة عملتى اى فى المقابلة 
والحمدالله ياعمو خير لدكتور مدحت كان لطيف جدا معايا وهؤروح كل يوم عشان اكمل البعثة 
طب الحمدالله ربنا يتمملك على خير عقبالك يانسة شذى 
هههههه لا انا مش فى دماغى بعثة ولا هبل من الحاجات دى انا عايزة اخلص واسافر اروبا مع اصحابى واعيش حياتى 
اى الهبل دة لية التفكير الوحش دة 
انا متفقة مع ماما على الموضوع دة 
ايوة ياوهاب متكبتش البت خليها تعيش حياتها وفيها اى يعنى 
اميرة تحس ا نفى مشكلة هتحصل تحاول تغي الموضوع وتنقذ الموقف 
تسنيم عالمتى اى النهاردة
اعدت مع طنط سما طول اليوم وبعدين قومت روقــــــــــــــــــــ تقطها سما هانم 
انا وتسنيم انبسطنا اوا ى النهاردة وقضينا يوم جميل 
امممم تسنيم ماتسيش انك عندك مذكرة انتى محتاجة تركز فى الكلية بتاعتك انا عايزكى تجيبى درجات عالية عشان ماما وبابا يبقو فخورين بينا وخالتو تعابها ميروحش هدر
حاضر ياميرة والله هزكر واركز 
نظرات غريبة من شذى وامها لكن يعدى اليوم على خير 
الله اكبر الله اكبر
تسنيم تسنيم اصحى عشان تصلى الفجر يلا 
مش قادرة اقوم 
لا يلا قومى استعزى بالشيطان الرجيم وقومى يلا خلينا نصلى وندعى لماما وبابا وكل لناس ونطلب من ربنا يقف جمبنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق