الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة 3

الحلقة 3 القصة اسمها اميرة 
تانى يوم الصبح الساعة 1 الظهر 
يارب ارحم امى وابوى واغفرهم ذنوبهم على الارض يارب 
يارب وافقنى ووفق تسينم وابعد الناس الوحشة عننا واحمينا وارحمنا يارحم الراحمين 
انتى بتصلى ياميرة 
لا ياطنط خلاص ان خلصت وهنزل اهو هى تسنيم فين 
تسنيم فى الحمام 
اممم ماشى ا دة شذى هنا النهادرة معندكيش جامعة ولا اى 
لا عندى بس مليش مزاج انزل مكبرة النهاردة 
ماشى ياستى 
عاوزين نعد بقا ونتكلم تعالى نتغدا برة النهاردة وفى نفس الوقت افسحكو واوريكو المكان اى رايك
اوكا ماشى نا موافقة بس هروح المؤسسة وارجع ننزل على طول اتفقنا 
اتفقنا ياميرو 
تسنيم خدى فلوس اهى خليها معاكى لو احتاجتى حاجة واجهزى عشان شذى هتنزلنا النهاردة 
ياهووووووووووو اخيرا بقا 
اخيرا اى ياجزمة دحنا مابقلناش هنا يومين 
ايوة بقااااااااا بس عايزة اخرج واتفسح بقا
ماشى بس اعى بقا زكرى دلوقتى لحد لم نيجى نازلين 
ماشى ايمرة اميرة تهمس تسنيم على فكرة انا كلمت فادى 
طيب واى 
ولا حاجة بيسلم عليكى انا فرحانة اواى عشان كلمتو 
ماشى ياختى بس متقوليش حاجة ادام شذى يياتسنيم انا مش عايزة تعرف انك مرتبة وبتكلمى حد 
ماشى التشوفية بس انا حاسة انها بنت طيبة جدا
اسمعى الكلام يلا سلام ياطنط سما سلام ياشذى 
تنزل اميرة وهى ف كامل الشياكة وطبعا لنها متوقعة تشوف اسلام 
تلفونها يرن 
ايوة ياخاتلو ازيك وحشتنى ا واو اوى اوى اوى 
وانتى ياحبيبتى عاملة اى واخبارك وعماك ومرات عمك استقبلكو ازاى 
كويسين جدا ياخالتو بيعملونا زى شذى بالظبط والحمدالله البعثة انا بدئت فيها وكلو تمام
الحمدالله طنتينى عليكو وتسنيم خليها تزكر وتاخد بالهامن نفسها وكمنا انا عايزة اقولك على حاجة ياميرة خدى بالكمن نرات عمك وعمك ومتجبيش سيرة الفولس الاهلك سبهلكو لم ماتو 
لية ياخاتلو انا مش هقول عموما بش لية لا 
كدة اسمعى الكلام وخلاص وربنا يعدى السنة دى بقا على خير وترجعولى بالسلامة 
حاضر ياخالتو اومرك شوفى انا هقفل لانى وصلت 
تدخل اميرة المؤسسة تبحث عن اسلام فى الخبثة وتلتفت 
هااا خدتنى !!!!
كنتى بتدورى على حد وابتسامة معناة انا كمان بدور عليكى 
انا لا انا لالالا خالص هدور على مين يعنى لا اكيد لا 
اةةةةةةةة طيب ماشى ازيك اخبارك اى 
الحمدالله تمام انت اخبارك اى 
انا بخير طول مانتى بخير 
تتكسف اميرة وتحمر خدودها انا متاخرة خالص عن اذنك ابقا اشوفك وقت تانى 
وتمشى بسرعة يروح اسلام ماسك ايدها عشان يوقفها تتكسف اكتر اميرة تشد ايدها بسرعة اى ياسلام فى اى 
انتى لية بتعملى كدة 
انت يعنى مش عارف 
عارف بس دى كانت ظروف وعدت خلاص انا دلوقتى هنا واسعد يوم فى حياتى انك موجودة جمبى ياريت تخلبيكى بقا
اسلام مينفعش نتكلم كدة انا مش عايزة اظلمك معايا انا كمان عملت حاجات بعد الحوار دة هتزعل لو عرفتها
انا ياستى عايز ازعل مالكيش دعوة ارجوكى قابلينى برة ارجوكى ادينى فرصة اننا نتكلم 
طيب هبقا اكلمك ونتفق هات رقمك 
وتمشى اميرة وهى فرحااااااااااااااااااااااانة لان اسلام
بيحبها لسة وان الحياة بنهم مانتهتش وحاسة ان ربنا سمع منها واستجاب لدعوتها

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق