الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة 5

الحلقة 5 القصة اسمها اميرة
تمر الايام والتوتر مستمر والعلاقة فى 
جذب وبعد بين شذى واميرة وتسنيم 
صباح الخير عموا زيك انت هنا 
ايوة ياحبيبتى انا موجود معنديش شغل النهاردة
طيب ياعمو انا هنزل عشان الحق اخلص لواريا 
حبيبتى تحبى تاخد العربية بتاعتى تروحى يها بدل متركبى موصلات 
لا شكرا ياعمو ربنا يخليك انا معايا فلوس الحمدالله
طب اميرة كنت عايزك فى موضوع كدة 
ايوة اتفضل 
خلاص الم ترجعى عشان معطلكيش 
تماما مع السلامة 
تنطلق اميرة للمؤسسة وهى فى حيرة شدةيدة جدا من الموضوع العمها عاوزها فيه يعنى هيكون عاوزها فى اى لكن فى نفس الوقت هى مبسوطة اواى وفرحانة جدا لانها هتقابل اسلام وهيعدو ويتكلمواا خيرا 
اميرة ازيك صباح الخير 
صباح النور ازيك اخبارك اى 
الحمدالله تماام وانتى 
الحمدالله تمام هاااا كنت عاوزنا نتكلم فى اى 
ههههههه بسرعة كدة مش تشربى حاجة الاول جرسون 
تحبى تاخدى اى
هاخد نسكافية لو سمحت
وانا كمان ها ياستى احكيلى بقا انتى عاملة اى 
عاملة اى ؟ ازاى يعنى مش فاهمة 
فى حياتك من يوم لم افترقنا ياميرة 
حاجات مالهاش لازم تتحكى 
انا يهمنى اعرف كل حاجة فى حياتك لانك تهمينى ياميرة ولانك عارفة انى بحبك ولومكنش حصل الحصل زمان كنا زمانا متجوزين
الحصل ياسلام ربنا مكنش كتبلنا نرتبط لو اشاء الله كان اتجوزنا فى ظل اى ظروف
ونعم بالله ادى ربنا شاء يجمعنا تانى ارجوكى متبعدنيش عنك اميرة انتى مابقتيش تحبنى ؟ قوليلى الحقيقة فى حد تانى 
لا طبعا مفيش وانت عارف كدة انا من يوم لم اتجوز وانا عندى 18 سنة وانا مفيش حد فى حياتى غيرك وانت عارف لكن الحصل بقا الحمدالله على كل شئ 
عارفة اكتر حاجة بحبها فيكى اى 
اى وتبتسم اميرة ابتسامة خافضة 
ايمانك بالله انك دايما مؤمنة ان ربنا هيحققلك كل احلامك ومابتيئسيش ولا لحظة حتى وياريت بقا ايمانك بالله يوصلك ان الدنيا مفيهاش صدف والحصل دة قدر من ربنا انة يجمعنا لان احنا الاتنين نيتنا سليمة لله وحبنا طهار 
اسلام انا فعلا بحبك بس انا مش عايزة اعذبك معايا اهلك ممكن ميوفقوش على الوضع الانا فية 
اهلى حرين فى رايهم انا العرفك وعارف انك احسن انسانة فى الدنيا ومش عيب انك اتجوزتى وانفصلتى دى مش نهاية العالم 
الكلام دة من قلبك بجد 
ايوة وانا ملتزم بكل كلمة قولتها 
تشعر اميرة بالسعادة وتردد الحمدالله الحمدالله وماخاب من اعتمد على الله وتعدى الساعات وهى واسلام بيتكلمو وهم فى قمة السعادة وتروح اميرة وهى فرحانة جدا لدرجة انها حاسة انها اغتالت فرحت العالم كلها وتوصل البيت وتنفجر القنبلة فى وشها

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق