الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة12

الحلقة 12 القصة اسمها اميرة 
حاضر اميرة تغير هدومها وتتوضا وتصلى قيام اليل بكل خشوف وتسجد سجدة لله تبكى فيها بكاء دهر ياااااااااااااااااااااارب انصرنا على من يعدينا يارب اشفى اختى وكل مريض يارب ارحمنا واعفو عنا اللهم اغفر لنا وارحمنا وتشتد البكاء حسبى الله ونعم والكيل حسبى الله ونعم الوكيل حسبى الله ونعم الوكيل ياررررررررررب انت واحدك تعلم النوايا اعطى كل مخلوق على قد نيتو ربــي لآ تجعلنــي مــن آلبـاكيــن !

او آلمتضرعيــن لـ غيـــركْ

وآجعــل صلتــيّ بـــك أفضـــل مـن صلتــي

بـ ” آلآخريــــن وتنهض اميرة من السجدة بعد لم فرغت كل مابدخلها لله وحدو 
هااااا حبيت ارتحتى 
الحمدالله والشكر لله 
قوليلى بقا اى حكايتك ياميرة 
تعد اميرة الدكتورة سعدا لمدة 2 متوصلين تحكى فيهم اميرة قصة حياتهم هى وتسنيم حتى موعد اذن الفجر وتصلى اميرة وتنام 
تانى يوم الصبح 
صباح الخير 
صباح النور ياحبيبتى يارب احسن ياتسنيم 
الحمدالله ياميرة عايشة تدمع عيونها انا عمرى ماهنسى الحصل امبارح طول عمرى بجد لو ماما وبابا كانوا عايشين محدش كان قدر معمل معنا كدة حسبى الله ونعم الوكيل فى وفى مراتو وفى شذى يارب 
معلش ياتسنيم تحضنها اميرة اطمنى لايياس من رحمة الله ال الكفارين 
تمسح تسنيم دمها ونعم بالله 
تصل الدكتور سعاد من برة 
الحلوين صحيوا 
اة صباح الخير 
صباح النور عليكو حاسة باى ياتسنيم دلوقتى 
الحمدالله افضل بكتير بجد كتر خيرك انتى ست طيب اواى ربنا يسعد ويوقفلك ولاد الحلال زى ماوقفلنا كدة 
تبتسم الدكتور متقلقيش ربنا كريم 
احنا اسفين اواى طولنا عليكى احنا بجد شكرين فضلك علينا وعن اذنك
اى دة بقا لا طبعا انتو هتمشو ولا اى 
احنا مش عايزين نتقل عليكى وكتر خيرك انت ربنا بعتك لينا نجدة كفاية لحد كدة مش عايزين نتعباك معنا
تتعبونى اى بس مستحيل تتحركو وبعدين انتو اصلا معندكوش حد تعودو عندو هنا ولا تقدرى ترجعى ياميرة بعد لم مشيت نص المشوار وقربتى اوى لحلمك مينفعش تمشو انت وهتعدو عندى انا ربنا عوضنى بيكو بدل الوحدة الانا فيها وبعدين انتو قولتها بلسنكو انا ربنا بعتنى نجدة ليكو اسبكو ازاى بقا
تسنيم واميرة يبصلو لبعض وهم مشاعرهم مختلطة بين حب الست الطيبة وبين الاحراج منها ولكن فى النهاية يقررو البقاء وبالفعل يفضلو عندها 
يعدى الوقت ويجى اليل 
انا هنام تصبحو على خير 
تصبحى على امال محققة وواقع اجمل من الاحلام ياتسنيم 
الله ياطنط سعاد دة احلى كلام سمعت وفى حياتى ربنا يسعدك يارب
اميرة قوليلى يابنتى انت ى هتعملى اى دلوقتى 
فى اى لو تقصدى موضوع الفلوس انا الحمدالله معايا فلوس اقدر اكفى بيها انا وتسنيم ولو احتجت هكلم خالتو الانا بجد مكسوفة منها ومش عارفة اقولها اى 
انتى هبلة يامايرة انتو زى ولادى ياحبيتى انا مش قصدى مصرفكو انا قدصى الفولس العمك نصب عليكو فيها 
مش عارفة والله ياطنط سعاد هعمل اى عوضى على الله
ونعم بالله يابنتى بس دة مبلغ كبير والفلوس دى من حقك انتى واختك ومتنسيش انكو ياتامة انا اسفة لو كلمتى ضيقتك بس انا قصدى انكوا ولى بكل مليم 
ابدا خالص ياطنط سعاد مش اضيقت من كلامك بس مش عارفة اعمل اى 
شوفى انت بكرة من صبحيت ربنا تروحى لعمك الشغل وتطلبى منة الفلوس دى مش انت عارفة مكان شغلو 
ايوة طبعا 
خلاص يبقا كدة ولو تحبى اجى معاكى اجى ياميرة 
ربنا يجزاكى خير على كل العملتى معنا يارب انا هرحلو لوحدى وهشوف عشان ميبقاش فيها احراج لية

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق