الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة14

تسنيم انا مش فاهمة حاجة ارجوكى عرفينى 
اميرة ماتستعبطيش وتنهار تسنيم فى البكاء انتى كنتى عارفة ان فادى خطب وماقولتليش 
تسكت اميرة فى صدمة ان تسنيم عرفت ومتبقاش عارفة ترد تقول اى تقرب من تسنسيم وتحاول تمسك ايدها عشان تهديها تسينم تبعد عنها وهى قلبها محروق وعيونها منغمسة بالدموع 
ازاى تعملى فيا كدة انا اختك الوحيدة انا البقيالك انا مش عارفةصدمتى فمين اكبر انتو لية بتعملو معايا كدة لية لية انا عملت فيكو اى حرااااااااااااام بقا والله حرام 
اميرة تحاول تقرب منها وعيونها مليانة دموع تسنيم صدقينى انا مقولتش لملحصتك انا كنت خايفة عليكى 
تسنيم بكل عصبيها وانفعال كنتى خايفة عليا ؟؟ من اى يعنى خوفك دة هيخلى مخطبش وماغدرش وماخنش ومابعش يعنى خوفك دة هيرجع الماضى والفات هاهااااااااااا جوابينى طبعا متعرفيش لانك معندكش اجابة انا مش عارفة الحقها منين ولا منين يااااااااااااااااااااربخدنى خدنى يارب 
اميرة تجرى على تسنيم وتحط ايدها على بؤة لالا اوعى تقولى كدة تانى ربنا يخليكى ليا شاء الله وماقدر فعل ياتسنيم وطالما دة حصل يبقا هو مكنتش هيقدر يسعدك صدقينى 
تسنيم فى انهيار وبكاء وعصبيه لا مستحيل يعمل فيا كدة دة بيحبنى بيحبنى اكيد فى سبب اكيد فى حاجة حصل رجعونى مصر رجعوووووووووووووونى انا عايزة ارجع كفاية كفاية بقا حرام وفجاة تقع تسنيم فاقد الوعى 
تسنيم تسنيم مالك تسنيم ردى عليا يارب يارب 
تجرى اميرة على التلفون البيت تحاول تتصل بالدكتور سعاد وتتفاجاة بيها دخلة 
ارجوكى ياطنط سعاد تسنيم ارجوكى 
اميرة مالك اهدى اهدى يابينتى مالها تسينم يالطيف يارب اى الحصل 
اغمى عليها فجاة بعد مانهارت يارب يارب ارجوكى ساعدينى اى حصل 
شيلها معايا احنا لازم ناخدها على السرير فى الاوضة 
اميرة مستمرة بالبكاء لكن مافرقش لسانة لحظة واحدة يارب استغفر واتوب اليك 
تعدى ساعات وتسنيم لسة فاقدة الوعى لكن اطمنو عليها انو ظغطها وطى تانى 
اميرة ياحبيبتى روحى نامى واسترياحى اختك مش هتفوق دلوقتى الدوء هياخد وقت على مايجيب نتيجة معاها 
انا مقدرش اسيبها انا خدلتها ياطنط سعاد وخبيت عليها انا مكنتش قصدى والله انا كنت عايزة احميها ولو كنت قولتلها واحنا هنا كانت هتنهار 
معلش يااميرة انت تريد وانا اريد والله يفعل مايريد ودة قضاء الله هنعترض على حكم ربنا 
لا طبعا ونعم بالله بس انا عارفة احساسها دلوقتى اى احساس صعب اواى لم تحسى ان اقرب حد ليكى خذلك وانتى متعرفيش فادى دة كان عندها اى كان كل حياتها بعد ماماوبابا
ان الله لا يبتلى عبدا لعذبة انما ابتلاه ليهذبة وصدقينى ربنا كشفو على حقيقتو انو انسان غير مسؤال ومش انسان محترم وزى لم سبها عشان غيرها بكرة يسيب غيرها عشان غيرهم برضو ودى اخلاق الزيو يلا روحى ارتاحى انا هسهر جمبها لحد لم تفوق 
شكرا اواى ياطنط سعاد بجد انتى ام حقيقية ربنا يجزاكى خير ويسعدك ويدخلك جنتو على لعملتى معنا ولسة بتعملى 
تطبطب على كتف اميرة وتبستم وبعدين تروح اميرة ترتاح لكن اميرة مانمتش فضلت تصلى طول اليل وتدعى ربنا وتحسبن على الظلمهم وعلى الظالم اختها 
يعدى الوقت ويجى النهار وتفوق تسنيم 
حبيبتى انتى صحيتى 
تسنيم مبتردش وعيونها مليانة دموع ومابطلتش عياط 
طيب حبيبتى اجبلك تاكلى 
مازلت مش بترد 
شوفى ياتسنيم شوفى يايبنتى انا هقولك حاجة عشان الانتى فية دة مايرضيش ربنا وربنا هيحاسبك على الانتى بتعملى فى نفسك دة ﻻ يُـؤخّـر الله أمـراً إلاّ لِـخير
و ﻻ يحرمگ أمـراً إلاّ لِـخير
و ﻻ ينـزل عليـگ بـلاء إلاّ لِـخير
فـلا تحزن فَـالله ﻻ يـأتـي إلاّ بـالخير ولو كان فى شئ نفسك فيها وماخدتهوش يبقا ربنا عينلك الاحسن انا مش بوعظك لكن ايمانك بربنا لازم يبقا اكبر من اى شئ فى الدنيا انا هيسيبك على راحت انا عارفة ان كل جرح محتاج وقت عشان يدوى لكن فى الاخر الجراح كلها بتخف 
تبوس راس تسنيم وتقوم تشوف اميرة 
ياحبيبتى اميرة اميرة ياببنتى 
ايوة ايوة انا صاحية 
انتى اى النايمك كدة يابنتى 
ماقدرتش انام وانا عارفة ان اختى فيها وجع فضلت طول اليل اصلى وادعى ربنا انها تبقا كويسة وغلبنى النوم وانا على المصلية 
بارك الله فيكى ياميرة وربنا هيقف جمبك وهيفاجئكوش وهتشوفى 
ان شاء الله طب هى تسنيم فين فاقت 
فاقت بس ماببتكلم 
يانهارى وتجرى اميرة على اوضة اختها 
اميرة استنى متروحش هى كويسة وهتتكلم بس مش دلوقتى سبيها السكوت راحةليها 
انا قلقانة عليها اواى انا عاوزة اعرف مينا لقالها انا لازم اروح المؤسسة واعتذر عن البعثة ونرجع مصر احنا من يوم ماجينا هنا المصايب كلها بتتحدف علينا 
لا ياميرة لهروب مش حل انتى مش عايزة توجهى عشان خايفة لازم تفضلى لحد لم بعثك تخلص واصلا مش باقى عليها كتير كلها كام اسبوع استحملى شوية والبعد دلوقت فى مصلحة تسنيم 
تفتكرى كدة ياطنط سعاد 
طبعا ياحبيبتى 
يعدى يوم ورا التانى وتسنيم على وضعها واميرة كل يوم تصلى وتدعيلها ان ربنا يخرجها من الهى فيها وتدعى كل كل الظلمهم وجى عليهم وهى قلبها كلو ثقة ان ربنا هيجازى الظالمة 
___________________________________--

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق