الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة9

الو 
الو ياميرة ازيك ياحبيبتى عاملة اى 
الحمدالله فيكى الخير ياخالتو كنت لسة هكلمك حالا
خير ياحبيبتى فى حاجة 
خالتو مال صوتك غريب اواى لية كدة
هى تسنيم معاكى 
لا فى اى ياخالتو قلقتنى 
اميرة فادى خطب
نعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم !!!!!!
انا من ساعة ماعرفت وانا مش على بعضى وخايفة تسنيم تعرف هيبقا فى مشكلة كبيرة انا عارفة هى قد اى بتحبو ومعلقة امالها علية بس هو واطى وندل 
خالتو انا مش قادرة اقف على رجلى بجد سلام سلام دلوقتى اميرة لاول مرة فى حاياتها بعد وفاة اهلها تبكى من قلبها وبحرقة على حزن اختها والموقف التحطت فيه ودلوقتى طبعا معدش قدمها غير الرسوخ لطلب عمها عشان على الاقل يعاملهم حلو وماتحسش تسنيم بحاجة 
اميرة بعد 4 ساعات توصل البيت 
اميرة كنتى فين غبتى كدة لية اى دة انتى معية ولا اى 
تبص لتسنيم وتحضنها حضن قوى اوى وتمنع نفسها من البكاء عشان متحسش عليها
مالك ياميرة فيكى اى انا قلقانة اوا على فادى من الصبح تلفونو مقفول متقلقنيش عليكى انتى كمان اميرة انتو الباقينلى بعد ماما وبابا والطلعت بيكو من الدنيا دى 
اميرة قلبها بيتقطع وحاجة ان العالم هيقف فيها ومش قادرة خالص وطبعا القاء الاخوى ماكملش لان طنط سما شرفت وبدئت بنظرات غريبة 
دخلت اميرة اوضتها واعدت تدعى ربنا يارب يارب انا عارفة انك كل شئ بتجيبو خير يارب يارب ابعد تسنيم عنو وخلية يطلع من قلبها يارب احميها واحفظها وابعدوعنها يارب انت قادر يارب ارحمنا اروحمنا ولا تسلط علينا من لا يخافك ولا يرحمنا 
فضلت اميرة تصلى وتدعى حتى غطت فى النوم والايام تعدى والاسابيع واميرة كل يوم فى قلق وخوف ان اختها تعرف حاجة عن الموضوع وطبعا اتلهت فى موضوع اختها ونسيت عمها خالص لكن هو مانساش طبعا وبعد عدت اسابيع عمها طفح بية الكيل هو ومراتو بنتو وبان عليهم
وبدئت سوء المعاملة فى اللحظة دى قررت اميرة تسحب الفلوس وتدهالو وفعلا عملت كدة 
اتفضل ياعمو الفلوس اهى 
شكرا اواى ياميرة ربنا هيكفائك خير يابنتى عشان خرجتنى من الازمة دى 
لا شكرا على واجب ياعمو وبعدين دى فلوس مردودها يعنى متشكرنيش عليها
عمها فى طتنيش اة اة طبعا اكيد 
ياخد الفلوس ويروح لمراتو علشان يفرحها انهم عرفو ينصبو على ولاد اخوة اليتامة 
سما سما 
اى فى اى 
الفلوس اهى ياسما شوفيها وملى عيونك بيها
مش معقول جبتهم فعلا بنت ساذجة وهبلة زى ماشذى قالت عليها 
مش مهم هى اىالمهم انها جابت الفلوس 
فعلا لازم تطردهم بقا لانى اتخنقت منهم 
اى الكلام دة ياسما لا طبعا ماينفعش 
نعععععععم يعنى اى بقا انا مش عايزة ولاد اخواك عندى ياتطاردهم يا اطاردهم انا ؟؟ هااااااا قولت اى ونظرة صاقبة
طيب طيب اهدى بس مش هنطردهم شكلها هيبقا وحش اواى وبذات بعد لم اخدنا الفلوس هتبقا باينة اواى 
خلاص انا هتصرف سيبها عليا 
ومرات عمهم بدائت تضمر الطغينة وترتب لطريقة تطردهم بيها

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق