الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة18

الحلقة 18 القصة اسمها اميرة
الراجل دة بيعمل اى هنا 
عيب كدة ياتسنيم 
عيب اى بقا هو الزى دول خلو للعيب مكان اصلا 
عيب كدة ياتسنيم هو برضو فى بيتنا 
لا ياخالتو لم كنا فى بيتو طردنا فى نص اليل وسبنا نتشحتت ولا حتى فكر يسال علينا بتلفون ودلوقتى جى عاوز اى على الاقل احنا هنطردو فى ضوء النهار 
اميرة تشد تسنيم على جنب
عيب كدة عمو جى ورجع الفلوس العلية الكان اخده واعتذر متعرفش حصل معاة اى 
انا اصلا مايخصنيش الحصل معاة وكل انسان بيحصد نتيجة افعالو وهو عمل شر وحصد اكيد شر 
برضو احنا مش بنشمت فى حد وعيب تعملية كدة دة اكبر منك وفى مقام بابا الله يرحمو 
اوعى اسمعك بتقولى الكلمة دى تانى بابا كان يعرف ربنا وعرو ما اذة حد فى حياتو وياما كان بيقف جمبو انا اصلا مش ناقصة والفيا مكفينى 
طيب حبيبتى ممكن تدى نفسك فرصة تسامحى فى الاول والاخر الدم عمرو مابيبقا مية ومش هنتبرء منة ارجوكى حاولى 
حاضر ياميرة هحاول
بس مالك كدة جى متعصبة خال فى حاجة حصلت فى الكلية 
لا وحياتك الحصل حصل فى العمارة 
اى خير ؟
هبقا اقولك بعدين لحسن انا مش قادرة خالص دلوقتى هروح اغير هدومى وارتاح وماتنسيش ان بكرة فرحك 
تدخل تسنيم اوضتها وترتاح ويعدى الوقت وتحكى تسنيم لاميرة كل الحصل معاها واميرة تايدة فى قرارها ضد فادى يجى تانى يوم ومعاد الفرح والكل فى سعادة تامة والحب والخير والفرحة مغيمة على الجميع لان ربنا كان جمبهم رغم المصاعب 
بعد الفرح بيوم تغادر اميرو واسلام لدبى عشان يقضو شهر العسل وبعد عدة ساعات يوصلو دبى 
حمدالله على السلامة ياحبيبتى 
الله يسلامك ياعمرى 
هااا تحبى تروحى فين الاول 
انا عاوزة اعمل زيارة صغيرة كدة بس فى الاول وبعدين ناا معا كفى التحبو 
زيارة ؟؟ لفين 
لدكتورة سعاد لازم اشوفها واشكرها تانى على العملتو معانا 
اسلام يبتسم ويمسك ايد اميرة ويبوسها انتى بنت حلال ياميرة ومش بتنسى حد انا بموت فيكى 
اميرة فى خجل وكسوف وانا كمان 
يوصلو لبيت الدكتور لكن الشئ المكنتش متوقع ولا على البال انو يحصل حصل فضلت اميرة تخبط كتير على الباب محدش بيرد خالص لحد لم عدت واحدة ساكنة فى المطنقة عليها
بتدورى على مين يابنتى 
بدور على الدكتور سعاد 
الدكتورة سعاد؟؟ مين قالك انها ساكنة هنا 
انا عارفة دة بيتها انا كنت اعدة عندها 
حبيبتى انتى متاكدة من الكلام دة 
ايوة جدا ؟ لية ؟
البيت دة مهجور بقالو اكتر من سنتين ومحدش ساكن فية وصاحبتو كانت ست وعندها بنت بس توفوا هم الاتنين ومن يومها والبيت فاضى ومحدش ساكن فيها ولا اجرو والست دى مكنتش دكتور دى كانت ست بيت عادية ولا تفهم فى الطب اصلا
اميرة متنحة وهى مش مصدقة البيسمعوا 
ازاى انا متاكدة مستحيل الكلام دة 
وفجاة تفتكر اميرة انها كانت قالت ليها انها شاغلة فى المستشفى العام تجرى اميرة بسرعة على المستشف تسال اميرة هناك 
لو سمحتى بعد اذنك 
ايوة يامدام اتفضلى 
ممكن اقبل الدكتورة سعاد 
انا متاسفة جدا مفيش حد هنا بالاسم دة 
ازاى يمكن مشت او مش موجودة دلوقتى 
يامدام انا بقالى فى المستشفى دة 5 سنين ومفيش اى دكتورة هان بالاسم دة خالص يمكن انتى غلطانة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق