الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة 6

الحلقة 6 القصة اسمها اميرة


تدخل اميرة البيت لتكتشف ان طنط سما مشغلة تسنيم فى حاجة لبيت وشذى اعدى على الاب مابتعملش اى حاجة 
تسنـــــــــــــــيم انتى بتعملى اى 
ولا حاجة انا بساعد طنط شوية 
امممم طب ساعدتها ادخلى يلا اوضتك زكرى انتى مش فاضية ياماما
اى ياميرة انا مش قصدى حاجة ياحبيبتى انا بس تعبانة شوية فتسنيم عرضت عليا تساعدنى ووفقت كدة يااميرة اخسش عليكى 
طنط انتى فاهمنى غلط احنا نساعد ونعمل مع حاضرتك عادى بس تسنيم فى اولة جامعة وكلية حقوق ولزم تنتبه لمذكرتها عشان تجيب تقدير وكمان الكلية عندها بتعتمد بس على المذكرة عشان معندهاش عملى 
طيب ياميرة ولا يهمك بس انا قولت يعنى انكو شكلو مطوولين معنا يعنى فلازم تعملو بلقمة عيشكو ولا اى 
نعم ؟ لقمة عيشنا اازاى مش فاهمة حاضرتك يعنى 
ماما قصدها بدل منتو يعنى اعدين كدة ليل ونهار تكلو وتشربو وتنامو ومابتعملوش حاجة اشتغلو يعنى 
اةةةةة فهمت لااحنا اسفين اواى اننا تقلنا عليكو عن اذنكو 
هى زعلت لية انا قولت حاجة 
وانا اعرف هى اميرة كدة ياماما عاملة حاسسة اواى اهو بابا لم يرجع يتكلم معاها فى الموضوع بقا ونشوف لحسن انا طهقت عملين فيها محترمين مش عارفة على ااى 
اى دة بجد ناس لا تطاق طيبيييييييين اواى ياتسنيم
انا ايش عرفنى بقا اهم ضحكو علينا فى الاول وعملو بيحبونا وهمهم على مصلحتنا 
طب يلا لمى حاجاتك احنا لازم نسيب البيت 
ازاى يعنى ياميرة وهنروح فين متستعبطيش بقا 
اى حتة ان شالة نرجع مصر 
ازاى والبعثة ومستقبلك وكل حاجة هنا لا مينفعش دة كان حلم ماما وبابا انك تطلعى البعثة دى اوعى ترجعى فى كلامك 
استغفر الله العظيم اللهم انى لا اسالك رد القضاء لكنى اسألك الطف فيها يارب الطف بينا يارب يارب يارب 
يااااارب استنى لم عمو يرجع وشوفى عايزك فى مقطعة موبيل اميرة بيرن 
الو ايوة ياخالتو ازيك وحشتنى اواى اوى ياخالتو 
وانتى ياحبيبتى انتى وتسنيم قلبى واكلنى عليكو يااميرة انتو كويسين ياحبيبتى 
الحمدالله ياخالتو الحمدالله كلو تمام 
لا ياحبيبتى حاسة فى حاجة تسنيم كويسة 
ايوة والله صدقينى كويسين 
طيب ادهانى 
حاضر تسنيم خالتو هتكلمك متقوليش حاجة وتقلقيها ماشى 
تهز دماغها ماشى الو ياخالتو اخبارك اى وحشتنى موت 
وانتى ياتوتا وحشتنى اواى انتو عاملين اى وماتكدبيش زى اميرة وتقولى مافيش حاجة اصلا باين على صوتكو انكو مش مرتاحين 
لا تمام ياخالتو كلو تمام انا مضطرة اقفل بقا عشان العشا 
وتنهى تسنيم المكالمة بسرعة عشان خالتها متحسش عليها 
الحمدالله انك قفلتى كانت هتفهم ان فى حاجة 
الحمدالله اهو عمو وصل اهو هنعمل اى 
ولا حاجة احنا مش هنتعشى معاهم واعملى حسابك ان من هنا وجى احنا اكلنا كلو برة مش هناكل هنا خالص احنا الحمدالله معانا فلوس ومش محتاجين حد يذلنا 
تتطلع اميرة عشان تكلم عمها وتشوف عايز اى فى حين ان تسنيم تتلقى مكالمة مهمة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق