الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة7

الو 
الو ازيك ياتسنيم عاملة اى 
الحمدالله وحشتنى اواى يافادى 
وانتى ياعمرى والله انتى عاملة اى واخبارك 
ان الحمدالله كويسة ومفيش اى حاجة 
اممممم طالما قولتى كدة يبقا فى 
لا ابدا والله قولى يافادى انت بتحبنى بجد يعنى تفتكر علاقتنا دى هيبقا اخرها طرحة وفرح وناس كتير معظم مش اعرفهم وهعزمهم بس عشان اغيظهم 
ههههههههههههه ان شاء الله والله العظيم بحبك بجد ونفسى اشوف اليوم دة بس انتى طمنينى عليكى وركزى فى مذكرتك انا كلمت خالتك النهاردة واطمنت عليها وقالتلى هتكلمكو 
ايوة اتصلت لسة قفلين معاها من شوية انا هقفل دلوقتى عشان اشوف اميرة هكلمك بعدين 
وانتى كمان خدى بالك من نفسك سلام
تقفل تسنيم الموب وهى اعدى متوترةة وقلقانة جدا ياترى عمو عايز اميرة فى اى واى الموضوع 
اميرة حبيبتى اعدى 
ايوة ياعمو خير حاضرتك كنت قولتلى انك عايزنى فى موضوع 
ايوة انا مش عارف ابدا منين بصراحة بس انا لو مكنتش مضطر مكنتش قولتلك 
اتفضل ياعمو خير قلقتنى اواى 
خير ياميرة خير شوف يابنتى انا كنت بفكر بما انك واعدين هنا يبقا الاصلح ليكو تحولو فلوسكو على بنك هنا عشان تعرفو تصرفوا والافضل لو تعمليلى توكيل انا عارف ان ولدك وولدتك كانو سيبنلكو فلوس كتير لم ماتوا 
اميرة بتبص لعمها فى نظرة حاد وتعجب من كلامو مش دة الكان بيقولها انا عايز ارد الجاميل واشيل مسؤليتكو شوية دلوقتى طمعان فى الفلوس وفى االنهاية تستجمع قواها وترد متقلقش ياعمو انا وتسنيم مش محتاجين حاجة اصلا من يوم ما ماما وبابا اتوفو واحنا مصرفناش ولا مليم خالتو هى البتصرف علينا فى كل حاجة ربنا يخليهالنا يارب كفت ووفت بصراحة 
عمها بكل بكسة وعين قوية يقولها طيب حبيبتى الحمدالله انا محتاج 100 الف لو تدهوملى وانا اول لم ربنا يكرمنى هرجعهملك على طول انا مزنوق اواى فى الشغل ياميرة وانا زى بابا ول كان طلبهم كنتى هتدهولو
اميرة فى استغرب بس احنا ياعمو معندش المبلغ دة ولو معانا منقدرش نتصرف فيه من غير مانقول لخالتو
خالتو خالتو فى اى يامية مش معقول كدة بقولك فى ذنقة ومن يوم ماجيتى محدش دفعك مليم يعنى انتى جبتى البخل دة منين
اميرة دموعة محبوسة فى عنيها عمو انا عمرى مافكرت فى كدة ولو مضايق من وجودنا هنمشى حالا حاضرتك الطلبت مننا نيجى عندكو
عمها بيهدى الاوضاع ايوة طبعا ياحبيبتى شوفى ياميرة انتى لو وقفتى جمبى وسعادتنى هتسعدى ولدك فى توربتو وهترياحى وانا والله هرجعهم 
اميرة بعد تفكير فى دقايق يلاحقو صمت ترد طب عم وادينى فرصة اتصرف فى المبلغ
عمها يبتسم ويقف ويطبطب على كتفها هى دى بنت اخوى حبيبتى ونعم التربية 
ووتدخل اميرة اوضتها وهى فى تعجب وحيرة شديدة من تصرف عمها كانت فاكر ان مرات عمها وبنتو اسوء مشكلة لكن حتى عمها كمان 
تسنيم تخدبالها من شرود اختها وتسالها ولكن اميرة تتهرب من الاجابة 
غرفة عمهم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق