الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة16

ازى دة يحصل وماتقوليش انتى اتجننتى تديلو مبلغ زى دة انا ياما حذرتك من عمك النصاب وعيلتو مش صدقتنى اهو شوفتى اخرتها اى 

معلش ياخالتو اهو بنتعمل برضو وحسبى الله ونعم الوكيل فيهم وربنا قادر 

ونعم بالله ربنا ينتقم منهم شر انتقام وانت ياتسنيم عاملة اى ياحبيبتى تطمنى عليكى 

انا الحمدالله ياخالتو كويسة جدا ومافيش اى حاجة وسيبها على ربنا 

بجد ولاد الحلال ربنا بيقف جمبهم انا عاوزة عنوان الست الطيبة د ى او رقمها انا لازم اشكرها على كل العملتو معاكو

طبععا ياخالتو انا واسلام ان شاء الله لم نتجوز هنروح نشوفها ونشكرها تانى 

ايوة يااميرة لحسن دة الناس الطيب نفى الدنيا قليلين اواى يابنتى بس شوفتى ان لم اعتمدتى على ربنا وقف جمبك ازاى 

ايوة طبعا ياخالتو انا عارفة الحمدالله 

وانتى ياتسنيم ربنا هيعوضك خير والله وهتشوفى 

ان شاء الله ياخالتو اناثقتى فى الله كبيرة 

وتعدى سنة بكل همها وحزنها وفرحها عليهم وخلاص فرح اميرة كمان كام يوم وتسنيم قبلت انسان محترم وبيحبها بجد وهيحافظ عليها واقرة فاتحة مع خالتها وابن خالتها 
قبل الفرح بيوم 

تسنيم جهزى كل حاجة يلا انا قلقانة اواى وحاسة انى نسية كل حاجة كدة 
متقلقيش كل حاجة فى مكانة انا مش مصدقة بجد انك هتتجوزى وتسبينى لوحدى 
عيون تسنيم تدمع واميرة تعد جمبها على السرير وتحضنها وعيونها فيها دموع 
لا ياحبيبتى انا كل يوم هكلمك واجيلك واطمن عليكى دة هو بس شهر العسل الهسافرو مع اسلام وبعدين هنرجع تانى هو يشتغل هنا ومش هنتشحتت عشانك كمان وهو مقدر ظروفى 

ربنا يخلهولك يااميرة بجد اسلام دة نعمة ربنا انعم عليكى بيها من عند و 

فعلا ياتسنيم الانسان دة استحملينى كتير اواى ووقف جمبى كتير واى وانا ياما عذبتو معايا 
اى يابنات مش يلا وال هنسيب الناس مستنين كتير 
لا ياخالتو خلاص انا جى اهو 
اميرة تحضن خالتها وعيونها مليانة دموع 
شكرا ياخالتو على كل العملتى معانا انتى كنتى زى ماما بالظبط 
خالتها تبوسها وتنزل دموعها 
ياحيبتى انتو بنات وربنا يعلم انا بحبك واد اى وانكو عندى زى عمرو انا فرحانة بيكى اواى وبكرة بس هحس ان مامتك ارتاحت ف قبرها 
وتحضن تسنيم كمان 
يلا يلا امسحو دموع بقا لحسن احنا قلبنها دراما خالص 
تسنيم واميرة فى وقت واحد 
ههههههههههه خلاص خلاص مسحنها اهو ياخالتو
انا جهزت كل حاجاتى خلاص الحمدالله 
تماما كدة يعنى انا ممكن اد افرج بقا 
طبعا بس انتى راحة فى حتة ولا اى 
ايوة انا هنزل الكلية اشوف بقا اشوف هعمل اى انتى عارفة ان السنة فاتتنى 
معلش ياحبيبتى كانت سنة صعبة بس ربنا هيعوضنا خير 
طيب انا نزلة بقا مش عاوزة منى حاجة اجبهالك وانارجعها 
لا ياحبيبتى بس متتاخريش وخدى بالك من نفسك 
حاضر 
خالتو انا نااازلة تماما 
ماشى ياتسنيم خدى بالك من روحك ياروحى ولم توصلى كلمينى طمنينى عليكى 
حاضر حاضر 
وتنزل تسنيم على السل وهى فى طريقها تلفونها يرن 
الو 
الو ياحبيبتى وحشتنى اواى 
وانت كمان كتتتتتتتتتير خالص
كتتير يعنى 
ايوة بقا متحرجنيش 
ههههههههههههه ماشى انتى فين كدة 
انا لسة نازلة دلوقت هروح الجامعة اشوف النظام اى وارجع تانى 
طيب تحبى اجى اوصلك او اجيلك 
لا حبيبى متتعبش نفسك انا مش هغيب وعمرو هيعدى ياخدنى 
تماما خدى بالك من نفسك 
ماشى وانت كمان 
تقفل تسنيم التلفون وتروح لجامعة تشوف ورها اى فى الوقت دة هنرجع للبيت عند اميرة واخلتها 
تعدى نص ساعة وجرس اليت يرن 
اميرة شوفى مين الاكل هيتحرق لو سيبتو 
حاضر ياخالتو ياترى مين جى دلوقتى 
تفتح اميرة الباب وفى قمة الدهشة والذهول 
انت ؟؟؟!!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق