الخميس، 12 أبريل 2012

اميرة الحلقة11


الحلقة11 القصة اسمها اميرة
يلاقى الشنطة فيها مخدرات فعلا
ينصدم اخر حاجة كنت اتوقعها فيكى ياتسنيم ان دى تكون اخلاقك
اميرة لا يمكن اكيد انت العملتو كدة انا اختى برئة ومش بتعمل الحاجات دى كفاية ظلم بقا
ظلم دنتو فاقدين وعملنلى فيها انتى وهى محترمين دنتو فقعتو مررتى انا وبنتى واخرت المتمة بتقولى شذى كدابة يالا يالمامة يازبالة منك ليهابرة بيتى انا مسبش ناس بالخلاق دى فى بيتى تضروا خلاق بنتى
تسنيم تنهار فى العيط انا معملتش حاجة والله
اميرة تحضنها انا واثقة فيكى هم العايزين يلفائهلنا
لية ان شاء االله انا مكنتش هقول لماما لولا خوفى عليها من انها تدمن وفاى الاخر عايزن تطلعونا احنا الوحشين والله ابجح من كدة مفيش
يلا يلا برة بيتى انا مقبلش الاشكال دى عندى لمو هلهلكو يلا اصحى الصبح القيكو برة
اميرة فى قمة الصدمة والانزهال عمو انت موفق على الكلام دة انت عارف الساعة كام دلوقتى
لم انتو بتخافو من الفضايح كدة بتعملو بلاوى لية
اميرة وتسنيم حضنين بعض حسبى الله ونعم الوكيل حسبى الله ونعم الوكيل ربنا ينتقم منكو ربنا ينتقم منكو ويلمو حاجتهم ويسيبو البيت الساعة 3 باليل بعد لم عمهم طردتهم فى نص اليل
اميرة هنعمل اى دلوقتى بعد لم بقينا فى الشارع انا مكنتش عايزة اجى لو ماما وبابا يجو ويشوفوا العمو عملو فينا دة ميرضيش ربنا انا عمرى ماهسماحو حسبى الله ونعم الوكيل ربنا يحسبهم على العملو فينا
اميرة متمسكة جدا وبتردد اللهم انى استغفرك واتوب اليك تارة وتارة اخرى اللهم انى ظلمت نفسى اغفرى وارحمنى
وتتفاجا بست بنت حللال
مالكو يابنات بتعملو اى فى الوقت دة فى الشارع واى دة هدومك والحاجات المعاكو دى
ابدا مفيش
لا فى عمى طردنا من البيت واحنا اهلنا متوفين وفى وسط الكلام ونتسنيم بتتكلم من شدة العياط يغمى عليها
تصرخ اميرة تسنيم تسنيم مالك تسنيم ردى عليا يارب يارب يارب خير تسنيييييييييييم فيكى اى
بسرعة يابنتى دخلية عندى ساعدينى نشلها قصاد بعض يلا بسرعة والست الطيبة تساعدهم يدخلو بيتها وتنيم تنسيم وتقسلها الضغط مالها فى اى ارجوكى طمنينى احنا لازم نلب دكتور او ناخدها مستشفى
ماتخافيش يابنتى دى ضوطى عشان كدة اغمى عليها انا دكتور فى المستفى العامة هنا واسمى الدكتورة سعاد
اهلا بحاضرتك طب هى اى مش هتفوق
لا هتفوق بس سبيها ترتاح االنهاردة الواضح ان اعصابها تعبانة جدا
تغدار اميرة الغرفة مع الدكتور ة سعاد
شكرا بجد انتى لولاكى كنا هنبا فى الشارع بجد
انتى مش قولتى يارب ياميرة
اميرة تبص لست فى عجب ازاى عرفتى اسمى
تبتسم الست فى خفة مش مهم عرفت ازاى المهم تيجى ترتاحى وتغيرى هدومك عشان نصلى ركعتين قيام اليل قبل ماياذن الفجر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق