السبت، 10 مارس 2012

منطقية الحلقة 10

الحلقة 10 القصة اسمها منطقية 
ها حبيبتى ناكل ناو ولا تستنى شوية 
لا يلا اعملى الاكل انا همووت من الجوع 
ماشى انا فى المطبخ لو عوزتى اى حاجة 
طيب يابيبتى 
تقفل ريم الباب وتحكى ريم فى الموبيل
ايوة حبيبى اخبارك اى 
الحمدالله تمام وحشتنى 
وانت كمان انا مشبعتش منك الصبح خالص ياريتنى كنت فضلت معاك الاعدة هنا مملة اوى 
لية كدة بس اتسلى وضيعى وقتك كدة اعملى اى حاجة دى هبة مسلية 
لا ياشيخ وانت عرفت منين بقا
يعنى بخمن كدة 
اةةةةةةةةة لا متخمنش دى مملة موووت وزهقتنى وعايزة ازوغ منها ومش عارفة 
هبة فى المطبخ اى دة انا نسيت اسال ريم تحب تشرب شاى معايا او لا 
تتجاة هبة نحو الاوضة لتسال ريم وتسمع ريم تتكلم فى الموبيل تبتسم معتقدة انها بتكلم شادى ثم تسمع
ههههههههههههههههه كيمو بقا عيب كدة انا مش بفكر فى الحاجات دى خالص 
هبة تنصدم جدا بمجرد سمع كيمو وترتبك وتسال نفسها ازاى لا اكيد حد تانى مستحيل هو ويخطر فى بالها فكرة ساطعة تجرى على موبيلها وتتصل على كريم وفعلااااااااا تلاقى كريم على الانتظار تنصدم هبة ومتعرفش تعمل اى تتفاجا 
بريم تفتح الباب هبة انتى هنا من امتى 
انا ؟ من حالا انا كنت لسة جاية من المبخ عشان اسالك هتشربى اى 
اى حاجة حبيتى بس تعملى الاكل بسرعة لانى همووووووووووت واكل بجد خلاص مش قادرة انا كنت بكلم شادى بيطمن عليا
والله اة ربنا يهنيكو 
فضلت طول اليل هبة تتسال هل فعلا ريم بتخونها ولا اى ولية كريم كان مشغول فى نفس الوقت ولم ريم بتحب شادى فعلا مين كيمو دة وفضلت طول اليل فى تساؤلات 
عدى اليل وبقينا تانى يوم الصبح 
صباح الخير يابيبى 
صباحوووو 
حبيبتى انا هلبس وانزل على طول لحسن متاخرة جدا على اول محاضرة واشوفك باليل ابقى طمنينى عليكى 
اة طيب وانتى برضو 
تنزل ريم وهبة مازلت مقلقة جدا وفجاة يخطر على بالها حاجة واحدة بس انها تتكلم مع الحد الوحيد المش هيخدعها 
هبة حبيبتى فينك من زمان وحشتنى اواى 
وانتى كمان اواى ومحتاجكى اواى اكتر من اى وقت بجد 
مالك ياهبة 
مى انا ممكن اشوفك دلوقتى ضرورى جدا
اة حبيبتى طبعا تحبى تجى ولا اجى انا ولا نتقابل برة 
لا انا هجيلك 
ماشى ياتوتا انا مستنايكى متتاخريش 
تعدى ساعة ونص وتصل هبة لبيت مى ترحب مى بيها 
مالك ياهبة قلقتنى جدا على الفون الصبح خير فى اى 
مى انا مش عارفة الانا هقولو دة صح ولا غلط انا مقلقة جدا ومش عايزة اظلم حد 
طب قولى فى اى اكيد لو هقدر اساعدك مش هتاخر يعنى 
انا شاكة فى كريم انة بيخونى 
اة هبة انا كنت عايزة اقولك حاجة برضو عن الموضع دة 
مع ريم عرفتى صح 
ريم؟؟ لا طبعا انتى جبتى الكلام دة منين 
انا متاكدة وتحكى هبة لمى الحصل امبارح لكن مى تحاول تهدى الموقف وتاكدها ان ريم رغم كل عيوبها وندلتها الا انها لايمكن تعمل كدة وقرارت هبة تتاكد تلتق هبة بريم باليل فى احدى الكافيهات 
حبيبتى اخبارك اى 
انا تمام ياريم صحيح ماقولتليش انتى وشادى ناوين تتخطبو امتى 
لسة بدرى شوية على الموضوع دة خلينا نفرح بيكى انتى وكريم بالاول
مفتكرش ياريم اصلا كريم متغير كدة عليا اوى 
تبتسم ريم ابتسامة خبيثة لية كدة مالكو فى اى 
حاسة انة بيخونى تفتكرى بيخونى ياريم هبة ترمك ريم بنظرة صاقبة 
لا اكيد لا هيخونك لية يعنى دة بيحبك جدا فى توتر انا هقوم اروح اصلح المكياج 
اة اتفضلى 
تقوم ريم وفجاة تسمع هبة صوت الموبيل بس بتاعها وتلاقى ريم نسيت تلفونها فى وسط التوتر والارتباك مانتبهاتش عليه تترد هبة فى الرد لكن فضولة يجبرها بالاخص بعد لم شافت اسم حبيبى ترد هبة على الموب و...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق