السبت، 10 مارس 2012

منطقية الحلقة3

الحلقة3 القصة اسمها منطقية 
فى احدى شوارع المعادى تسكن هبة مع ولدهاوولدتها 
منزل هبة االساعة 10 الصبح 
صبااااااااح الخير يابوب 
صباح النور يااميرتى مستعجلة كدة لية على مهلك 
معلش اناعندى محاضرت مهمة اواى النهاردة واتاخرت عليها يلا بالاذن 
طيب يابنتى استنى لم تفطرى 
لا شكــــــــرا كدة الحق نفسى انا بقا سلاموووووووووز
مع السلامة ياحبيبتى
انتبية على نفسك ياهبة ولواتاخرتى والبا ص مشى ابقى كلمينى وانا اجى اخدك 
تاخدنى اى بس ياعم الحج هو انا صغيرة على العموم شكررررا يلا بقاسلام 
وتنزل هبة وبعد ساعة توصل للكلية 
اى ياحبيبتى اتاخرتى لية
معلش بقا عشان صحيت متاخر انت اخبارك اى 
انا تمممممام وانتى وحشتنى جداااااااا وطول النهار اعد كدةمستنيكى
لاياشيخ 
اةوالله مش مصدقنى طب جربى كدة تمشى وتسبينى وتشوفى اناهيحصلى اى
طيييييب انا مضطرة امشى فعلا عشان الحق محاضرتى هشوفك لم اخلص طيب 
اكيييد ياعمرى تدخل هبة المحاضرة وكريم فى انتظارها برة تعدى ساعةونص وتطلع هبة تتجاة هبة لكريم 
هاى اى ياكريم هو انا اتاخرت كتييير ولا اى
كريم فى حرج تردد لا خالص ياحبيبتى 
امالى دى مين مش تعرفنى 
اةةةةةة معلش مخدتش بالى ( طبعا وشة جاب الوان ) دى زميلتى من الجامعة قتنىاعد لوحدى وجت تعد معايا دىالهام 
اةةةة اهلا ازيك 
الحمدالله طيب ياكريم استاذن انابقا سلام ابقاكلمنى بقا اتشرفت بيكى 
اة وانا كمان وبتقولك كلمنى انت تعرفها منين وماتكدبش عليا
والله والله والله (طالما بدائهاوالله كداااااااب )دى زميلتى فى الكلية وانتى عارفة انى بحبك انتى وانك كل حياتى وعمرى وانى بحبك انتى 
اة بس دى مش اول حركة ليك انا فى بنات كتير واواى تيجى وتقولى انك بتكلم عليا وان ملكش امان وانا مش بسمع كلام حد لانى بثق فيك 
بنات مين دول كدابين وعايزين يوقعوا بينا عشان شايفنى بحبك وهم مش بعبرهم وانتى بتمشى تسمعى كدة من اى حد خلى عندك ثقة فيا 
انا عندى ثقة فيك بس ياريت ماتخذلنيش فى الاخر 
عمرى ماهعمل كدة ياهبة لانك حبى الوحيد اناحتى اصحابى ماييعروف انى بكلمك 
ماشى ياكريم مصدقاك 
ياحياةكريم انتى هشوفك باليل وهننزل سوا 
طيب ماشى هتعدى علياامتى 
يعنى على 7 كدة 
اتفقنا 
تروح هبة ويمشى كريم وتعدى الساعات وتيجى الساعة 7 وكريم على القهوة معا صحابو
العب يامعلم هتخسر هتخسر 
هىهىىههىىه مش هتحصل طبعا 
هتشوف انا بقالى ساعة انامن الساعة6 واناعمال اغلبك والساعة بقيت7 وانت لسة بتخسر
بصراحة معتز عندو حق ياكيمو اعترف بالهزيمة 
فكك انا قايم اصلا 
هيهرب اهو 
لا والله مش ههرب ولا حاجة بس عندى مشوار
مشوار اى بقا
هقابل 
هتقاااااااااابل اممممممم مين بقا 
بت انما اى يالا موزززة ومحترمة وبنت ناس اواى 
لم هى محترمة وبنت ناس بتتسلى بيها لية
عاااااااااااااااادى يعنى هى بصراحة بتحبنى وياما بتستحملنى وبتصدق كل كلامى فبكلمها
اةةةةةةةةة طيب قشطة
قشطةانا ماشى بقا 
يمشى كريم وطبعاطول الطريق موبيلة مشغول من دينا لسارة ومن سارةلميرنا ومن ميرنا لسهر والخ لحد ماوصل عند هبة ركبتوطبعاالموبيل مرنش رنة لانة مضبط العمل ومكلمهم كلهم قبل ماشوفها 
حبيبتى ويبوس ايديها 
تخجل جدا هبة وتشد ايديها اىالبتعملو دة 
اى مش حبيبتى وهتبقى ام ولادى ومراتى
بجد ؟ ياكريم انت عوزنا انتجوز 
طبعا امال انابكلمك لية مش عشان اكمل معاكى حياتى شوفى بقا انا عاوز ولادى كلهم شبهك 
ياحبيبى ربنا يخليك ليا
ويخليكى ليا ياحلى حبيبة فى الدنيا انابموووووووووت فيكى
طبعاطول الطريق على كلام الحب والاغانى الرومانسية لحد ماوصلو واعدو اعدى جمييلة وقبل مايمشو يستاذن كريم عشان يروح الحمام 
لالالا خالص انامش بتعت الكلام دة مش معقول كدة كل مرة يلا سلام سلام 
اى دة اعمل انااى اةةةةةةةةةةة مش تفتح وانت ماشى 
انااسف بجد مكنش قصدى طيب سبينى اساعدك 
لالا خلاص حصل خير 
لاازاى بقا بجد اسف اناحاسس انى عايز اعوضك عن الغلطة الفظيعة دى لالالالالا اى دة انتى جميلة اوى
مرسيى خالص 
لا بجد انتى ملكة جمال 
شكرا عن اذنك 
اذنى اى بقا انا مش همشى غير لم اعرف حتى اسمك بجد متحرمنيش من انى اعرف اسم القمر دة 
هههههههه انا ريم 

ريم الله اسم جميل اوى بس مش اجمل من صاحبتو

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق