السبت، 10 مارس 2012

منطقية الحلقة 9

الحلقة 9 لقصة اسمها منطقية 
تانى يوم الصبح 
صباح الخير يامى 
صباح النور ياماما الساعة كام دلوقتى 
الساعة 11 لية حبيبتى كان وراكى حاجة 
لابس عايزة انزل انا وعمر النهاردة نشترى باقى الحاجات الناقصة فى الجهاز يعنى لو مفيش مانع
لا ياحبيبتى روحو بس نيرة كلمتك وقالتى انها جى النهاردة فيا تنزلو وترجعو بدرى يا تروحو بكرة 
ماشى ياماما انا بضبطها 
بيت هبة الساعة 11ونص 
الو صباح الخير 
صباح النور يابيبة اخبارك ياقمراية 
االحمدالله تمام بقولك ياريم تيجى تباتى عندى النهاردة عشان ماما وبابا هيسافرو لعند عمى الاسكندرية ومش هيكونوا فى البيت وانا مش بحب اعد لوحدى 
اة حبيبتى اكيد طبعا قشطة هنبقا احنا الاتنين وهنهيص انا هخل الورايا النهاردة وهاجى قشطة 
قشطة شكرا اواى ياريم 
على اى ياهبلة دحنا اخوات
بعد نص ساعة 
الو حبيبى صباح الخير 
صباح النور ياريمو 
اى بيبى انت لسة صاحى حالا ولا اى 
اة صحيت على تلفونك بس عادى انا كنت عايز اصحى اصلا 
اممممممممممم يب يلا روق وفوق كدة عشان هنتقابل النهاردة ادخل ضبط نفسك والبس وعدى عليا عشان نننزل بدرى 
لية بدرى كدة خلينا باليل 
مش هينفع انا هبة كلمتنى وهروح اعد عندها ال اى اهلها مسافرين وبتخاف من الاعدة لوحدها 
والله هى قالتلك طيب
ا انت بتكلمها ولا اى 
يعنى انتى عارفة بتصعب عليا بس انا مش بكلمها على حب ولا حاجة يعنى 
اةةةةةةةةةةة طيب خلص وكلمنى 
تقفل ريم معاة وتلقى رسالة من شادى مضمونة انة قال لاهلو وهيجى يتقدملها واخيرا هيكونوا سوا 
وطبعا ريم مهتمتش لانها مش فاضية 
يعدى الوقت ويجى باليل 
بيت مى 
ازيك يانيرة ياحبيبتى اتفضلى 
الحمدالله ياطنط ازاى حاضرتك اخبارك اى 
الحمدالله فينك مش باينة كدة من زمان 
معلش بقا ياطنط مشاغل والله انا اتخطبت واحتمال اعمل فرحى بعد مى باسبوع كدة 
بجد الف مبروك ياحبيبتى ربنا يتمملك عل خير يارب مى جمو ادخليلها
حاضر ياطنط عن اذنك تدخل نيرة الاوضة عند مى 
اى يابنتى اخبارك 
الحمدالله يانيرو انتى عاملة اى بقا كدة ياجزمة من يوم الحفلة ولا سلام ولاكلام انا زعلانة منك 
معلش يامى والله انا اتشغلت خالص انتى عارفة انى وايمن هنتجوز قريب وبنجهز ومشغولين خالص وبعدين ايمن مش بيحب يودينى فى حتة لوحدى خالص انتى عارفة انو بيموووت فيا 
اة بالمناسبة يانيرة سؤال كدة على الماشى انتى متاكدة ان ايمن مخلص فى حبة ليكى 
نعم ؟ اكيييد طبعا انا واثقة منه اكتر من انى واثقة فى نفسى هو مالوش فى الكلام دة خالص 
اةةةةةةةة طيب ربنا يوفقكو ياحبيبتى بس خدى بالك لو انتى بتخونى يبقا اكيد هو كمان بيخونك 
لالالا خالص وبعدين انا مش بخونو ولا حاجة دة تضيع وقت يعنى مش اكتر 
عموما يانيرة هى دى الحقيقة ولازم تفهميها كويس اواى بس براحتك فى الاول والاخر البتعكيها هيجى عليكى لوحدك مقطعة هاتفيا 
ثوانى مى معايا فون رد الو 
الو يانيرو اخبارك اى ياقمر
انا تمام ياحسام انت عامل اى 
انا الحمدالله اهو عايش سمعت انك اتخطبتى 
ايوة 
الف مبروك ياحبيبى 
لله يبارك فيك عقبالك 
لالالالا انا مش بفكر فى الموضوع خالص اى مش هشوفك طيب
لا اكيد طبعا شوف كدة وعرفنى 
اوك ياجميل يلا سلام 
مين دة يانيرة 
عادى عادى ماتشغليش بالك انتى 
الساعة 10 باليل بيت هبة وريم عندها

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق