السبت، 10 مارس 2012

منطقية الحلقة5

الحلقة5 القصة اسمها منطقية
يعدى الوقت ويجى ويوم الخميس 
عمر جبت كل الحاجات القولتلك عليها 
وانتتى كمان وحشتنى وايوة كل حاجة هنا 
حبيبـــى انا اسفة طبعا وحشتنى بس انا عايزة كل حاجة تبقا جاهزة باقى قد اى ويوصلوا
اممممممممم حالا 
موكااااااااااا حبيبتى عاملةاى انا جيت 
ريم ازيك انا تمام اى دة انتى جبتى هبة معاكى 
اة عادى يعنى اوعى نكون وصلنا بدرى 
لالا ابدا اتفضلوا 
سلامو عليكم ازيك يامى اخبارك اى اتفضلى 
وعليلكم السلام ورحمة الله وبركاتة اى بس تعبتى نفسك لية 
لا ولا تعب ولا حاجة 
شكرا يابيبتى امال فين حبيبك مش جى ولا اى 
كريم ؟ لا هيجى بس اكمن ريم عدت عليا فانا قولتلو يحصلنى زمانو جى 
طيب اتفضلى 
وبعد لحظات يصل الجميع وتبداالحفلة 
اهلا بيكو بجد شرفتنى انا وعمر النهاردة يارب الحفلة تعجبكو 
طبعا هتعجبنا مش انتى العملتها 
مرسى يانيرو مش تعرفينى على خطيبك 
ايوة طبعا ايمن اعرفك على مى 
اهلا بيكى اترفت بمعرفتك ويمسك ايد مى عان يبوسها تخجل مى جدا وتد ايدها وفى تعجب وانا عن اذنكو 
مالك مذهولة كدة لية 
اسكتى ياهبة خطيب نيرة دة مرعب كدة مارتحتلوش 
هههههه عادى ولا انا برضو انتى شوفتى كريم 
ايوة بس بصراحة يعنى حاسة انو بصباص اواى انتى بثقى فيا 
ايوة طبعا يابنتى دة بياخد بالو منى اكتر من اى حد فى الدنيا وبيحبنى اواى يامى 
ربنا يوفقفكو بس خدى بالك منة 
ازاى يعنى ؟؟؟
يعنى شوفــــــــــــ مقطعة من ريم 
بتقولوا اى ياحلوين 
لاابدا كنت بسال هبة اى رايها فى الحفلة 
اممممممم هى جامدة موت بس عايزة شوية رقص 
طيبي يافالحة انتى انتى سايبة شادى كدة 
اعملو اى يعنى 
ياريم شكلو بيحبك اواى يعنى اهتمى شوية 
اةةةة هنبدا بقولكو اى انتو الاتنين فككو منى اعملو اى حد تانى تسليتكو اليلة فهمين ولااى
طيب انا رايحة اشوف حد محتاج حاجة هب خدى بالك من نفك لرجع القيكى متحولة وبقيت كومب من الفاااشلة دى 
هههههههههى سكر ي روحى روحى تتعالى انتى بقا نرغى شوية وسيبك منها 
يعنى هى عندهاحق احنا لو بقينا اصحاب اكتر من كدة هجيلك فى يوم اقولك انا سبت كريم
تحديق من ريم لكريم الطول الحفلة بيوزع نظرات فى الخبيبث وترد 
يااااااااريت
نعم؟
قصدى يعنى ياريت عشان يجر ورك وح بقيمك 
هب تتعالى ساعدينى 
عن اذ1نك جاى اهو 
تمشى هبة وتسيب ريم لوحدها وكريم يستغل الفرصة ويروح يكلمها
الجميل واقف لوحدة لية
بص معناة كنت عارفة انك جى هو انت
مالى احنا مش اتكلمنا وبقينا اصحاب خلاص 
امتى دة بقا 
فى المطعم وبعدين طلعتى تعرفى هبة اهو يعنى زيتنا فىد دقيقنا
ههههههههه طيب بس خد بالك انا مبكلمش حد لكن عشان هبة وكدة
نظرة معناة انا كشفك اة طبعا انا عارف ممكن تدينى رقم موبيلك 
موبيلى لية ؟ 
يلمح شادى من بعيد كريم وهو واقف مع ريم يتجة اليهم 
اى ياريم مش اعدى مع صحابتك لية اهلا ياكيمو اى واقف هنا لية
ارتباك حد من الاتنين 
لا ابدا ياكبير انا بس لقيت ريم واقفة لوحدها قولت اسليها
اى ياحبيبى عادى يعنى كنا بنتكلم 
اةةةةةةةةة انت بتسليها وانتى عادى بتتكلمو طب بعد اذنك عايزك ياريم 
اة طبعا اتفضلو 
اى ياهانم دة انتى اى حد كدة تقفى معاة 
دة مش اى حد دة حبيبى هبة وكمان عيب كدة اى الاحراج دة
حبيب هبة الاستاذ المحترم من ساعة لم شرف مابطلش كلامخ عن انجازتو وعلاقتو المتعددة لدرجة انو يعتبر قالها ان هبة مجرد تسلية ولو مكنش ضيف عمر انا متاكد انة كان طردو 
لا والله عموما انا ماليش دعوة بكل دة وياريت تسبنى اروح اعد مع اصحابى وياريت تبقا فاكر اننا مفيش بنا حاجة لسة على المعاملة دى 
انا بقولك كدة لانى خايف عليكى ولانى حسيت انة مش مظبوط 
طيب طيب يلا انا راحة اوف اى دة 
قولى بقا ياعمر انت ومى ان شاءالله لم تتجوزو هتعدو هنا ولا هتروحوا فين
والله ياشادى لسة مفكرتش فى الموضوع 
وتفكر لية يابنى خدها منى كلمة عيش حياتك عادى 
اعيش حياتى ازى منا عايش اهو
يعنى انت عايز تفهمنى انك متعرفش على مى واحدة ولا اتنين 
لا طبعا اى الكلام دة يعنى انت تعرف على نيرة 
اة اكيد يعنى 
لية بقا انت مابتحبهاش 
لا طبعا بحبها بسس اى يمنع يعنى كل واحدة شكل ولون 
انا مش معاك خالص يايمن لازم تكزن مخلص عشان هى كمان تكون مخلصة 
لا ياحبيبى انا واثق مليون فى المية ان نيرة بتموووووووت فيا وعمرها متعرف عليا هى اصلا معرفتش قبلى انا كل حياتها وبعدين انت مثلا بتكلم ريم اهو قد اى يعنى ثقتك فيها
كبيررررة جدا بلا حدود بس انامابكلمش على ريم وبحبها جدا وهتقدملها
انا مع شادى انت تفكيرك دة غلط يايمن 
طب بس بسس انتو ولا تفهمو حاجة 
وعدت السهرة وكريم وايمن ارتاحو لبعض جدا وكمان شادى وعمر ارتاحو لبعض وريم بقت اعز اصحاب هبة 
وقبل ماينام كريم تلفونة رن 
الو مين معايا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق